A Mazda MX-30, az első tisztán elektromos Mazda.

Mazda mx30 töltés, elektromos autó töltőkábel, leírás,külső

A Mazda első elektromos járműve, az MX-30 kompakt crossovere, hogy elegendő mértékben csökkentse a flottakibocsátást, hogy az autógyár elkerülje vagy csökkentse az EU-ban kiszabott bírságokat a 2020-21-es időszakban.

Az MX-30, amely jövő nyáron érkezik Európában.

Első és legfontosabb: egy viszonylag kicsi, 35,5 kilowattórás akkumulátorral, amely elősegíti az össztömeg 1700 kg-os megtartását. Ennek pozitív hatása van a vezetési dinamikára, ugyanakkor a távolságot kb. 200 km-re korlátozza. Kevesebb mint a közvetlen versenytársak, például a Hyundai Kona esetében.

Ezek a számadatok előzetesek, mivel a Mazda azt reméli, hogy márciusig befejezi az európai homologizációt.  Bejelenti a hivatalos adatokat az MX-30 európai debütálásán a Genfi ​​autó kiállításon. Az árak várhatóan mintegy 35 000 eurónál kezdődnek.

Emisszió

Az MX-30 fontos jármű a Mazda számára Európában. Mivel az autógyártó pénzbírságot fizet, ha nem képes teljesíteni az EU flottájára kitűzött célt, amely 2020-tól kezdve 95 g / km CO2-t jelent.

„Minél több akkumulátorral felszerelt elektromos járművet kell eladnunk, hogy csökkentsük a széndioxid-büntetéssel szembeni esélyünket” – mondta a Mazda Europe elnöke és Yasuhiro Aoyama vezérigazgatója, egy novemberi interjújában.

Aoyama szerint a Mazda 2020-ban kibocsátási büntetéssel nézhet szembe. Mivel a vállalat éppen most kezd átállni az elektromos járművekre, de hozzátette, hogy túl korai megjósolni, hogy ez a kockázat 2021-re is kiterjed-e.

A Mazda szerint az MX-30-ot a városi és külvárosi ügyfelekhez igazította, akik átlagosan napi 40–70 km-t vezetnek. Azaz minden második vagy harmadik napon teljes töltésre szükségük lesz. Ugyanakkor nem tervezik nagyobb akkumulátor beszerelését, még akkor sem, ha az alaprajz további cellákat tartalmazhat – mondta Christian Schultze, a Mazda Europe r&d központjának igazgatója.

Az MX-30s akkumulátor 192 lítium-ion cellából készül, amelyeket a Panasonic szállít.

Emellett 2021-re a Mazda azt tervezi, hogy egy apró benzines forgómotorral bővíti a hatótávot, ami akkumulátor feltöltésére szolgál a kerekek közvetlen meghajtása helyett.

Az MX-30-as versenytársak között a Hyundai Kona teljesen elektromos modellje 39 kWh-os akkumulátort kínál, amely 289 km-es távolságot tesz lehetővé a WLTP ciklus alatt, körülbelül 38 000 euró áron. A nagyobb, 64 kW-os akkumulátorcsomag, amely 449 km-es távolságot tesz lehetővé, további 5000 euróért elérhető.

Egy másik versenytárs, a Volvo XC40 Recharge, 78 kWh akkumulátorral érkezik, amely több mint 400 km-es távolságot tesz lehetővé a WLTP tesztelés során. Az ár várhatóan némileg 60 000 euró alatt lesz Németországban.

Sportosabb, mint a CX-30

Az MX-30 ugyanazon alapokon alapszik, mint a CX-30, de a kúpos hátsó része sportosságot mutat, amely tiszteletben tartja a Mazda MX modelleit, ideértve az MX-5-öt is.

Az MX-30 emeletesebb tetővonallal rendelkezik, mint a CX-30, és két kicsi elölről nyíló ajtaja van a hátsó utasok számára, hasonló ajtóval rendelkezik mint a megszűnt RX-8 sportkocsi.

Portugáliában a Mazda áttekintést nyújtott az MX-30 menetdinamikájáról, az akkumulátort és az elektromos motort egy módosított CX-30-ba illesztette be.

A rövid tesztvezetés azt mutatta, hogy a Mazda kiegyensúlyozott megközelítést részesítette előnyben. A gyorsulás jó, de nem olyan erős, mint néhány más elektromos autónál. Az első kerekeket hajtó villanymotor 105 kW teljesítményű, ami 143 LE-nek felel meg. A maximális nyomaték 265 Nm.

A töltés

Az Mx-30 Type 2 csatlakozóval van szerelve, amin 6.6kW teljesítményt tud felvenni AC töltés esetén kb. 6 óra töltési időt jelent, DC töltés esetén CCS csatlakozót tudunk alkalmazni, amin keresztül 50kW teljesítményt tudunk az akkuba küldeni, amivel a töltési idő kb. 31 perc.

 

Ajánlott fali töltő és töltőkábel

Használja az autóválasztó oldalunkat a töltő és töltőkábel kiválasztásához.
Mazda MX 30 Töltése

Válasz