A Kia EV6 lett 2022 Európa Év Autója
A Kia EV6 eredetileg a 2021-ben piacra dobott több, mint hatvan modell mellett indult a fődíj megszerzésében.
A zsűri ezt a hosszú listát a legjobb hétre lecsökkentette, amelyből hat elektromos jármű volt.
A jövőben elektromos járművek fontosak a fogyasztók számára, miközben a társadalom egy új mobilitási jövő felé halad.
Az EV6 sikeresen felvette a versenyt a Hyundai IONIQ 5, a Ford Mustang MachE, a Škoda Enyaq iV,
A Cupra Born, a Renault Mégane ETech és a Peugeot 308 kapják a 2022-es év európai autója címet.
Jason Jeong, a Kia Europe elnöke így nyilatkozott: „Nagy megtiszteltetés, hogy megnyertem a 2022-es Európai Év Autója díjat az EV6-tal.
A Kia először nyerte el ezt a rangos díjat. Az EV6 valóban mérföldkőnek számító fejlesztés, amelyet a kezdetektől fogva elektromos hajtásra terveztek.
Szórakoztató, kényelmes és elérhető a rendkívül lenyűgöző valós hatótávolság, az ultragyors töltési lehetőségek és a tágas Hightech belső tér és igazán kifizetődő vezetési élmény. Az EV6 izgalmas jele annak, ami még várat magára a fejlődő villamosított kínálatunkban.”
Hogyan lett az Év Autója Kia EV6
Az EV6 a Kia első dedikált elektromos járműve, amely a vállalat ElectricGlobal Modular Platform (EGMP) platformján alapul. Ez a hightech architektúra biztosítja, hogy az EV6 kiküszöböli a sok kompromisszumot. Azokkal az elektromos járművekkel szemben, amelyeket olyan platformokon hoztak létre, amit eredetileg belső égésű motoros használatra terveztek.
Az EGMP alapjainak köszönhetően az EV6 kategória tágas belső térrel, rendkívül lenyűgöző 528 km-rel hatótávolság rendelkezik.
A 800 V-os ultragyors töltési képesség, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy mindössze 18 perc alatt 10-80 százalékos töltést hajtsanak végre.
A csúcstechnológiás pozíciót jelző EV6 volt az első olyan globális modell, amely a Kia új dizájnfilozófiáját, az „Oposites United”-et építette be.
A természetben és az emberiségben fellelhető ellentétekből merít ihletet. A tervezési filozófia középpontjában az új vizuális identitás megidézése áll pozitív erők és természetes energia, éles stilisztikai elemek és szobrászati formák kontrasztos kombinációival.
Kia EV6 díjai
A 2022-es Európai Év Autója díj a legújabb az EV6-nak odaítélt, világszerte elismert díjak között.
Tavalyi bemutatkozás. A közelmúltban igényelt további címek közé tartozik: 2022 Irish Car of the Year; 2022 What Car? „Car of the Year”; „Crossover of the Yea” a TopGear.com 2021-es díjakon; „Premium” győztes a Német Év Autója 2022-ben; és Best Cars of the Year 2021/2022 díj.
Az EV6 az első a hét dedikált EV-modell közül, amelyeket a Kia 2026-ra tervez piacra dobni. Az összese elektromos crossover kulcsszerepet fog játszani, a vállalat azt tervezi, hogy a fenntartható mobilitási megoldások vezető globális szállítójává váljon.
Kia EV6 versenytársai az Év autója díjnál
A Kia EV6 kiélezett versenyben nyert a – Hyundai IONIQ 5, Ford Mustang MachE, Škoda Enyaq iV, Cupra Born, Renault Mégane ETech és Peugeot 308 –szemben
Kia EV6 töltése
Kia EV6 töltő és töltőkábel
Az EV6 nyerő kombinációja a valós hosszú távú vezetési tartományának és az ultragyors töltési technológiának
A dedikált elektromos jármű architektúrára kifejlesztett EV6 egyetlen feltöltéssel akár 528 kilométert is megtehet, Mindössze 18 perc alatt tölti fel a fejlett akkumulátort 10-ről 80 százalékra
Villámtöltési DC táblázat (77.4 kWh)
Töltő | Töltő teljesítménye | Ev6 max töltés | Töltési idő | Hatótáv/1 órás töltés |
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 50 kW | 64 min | 260 km/h |
CCS (175 kW DC) | 175 kW | 162 kW † | 20 min | 840 km/h |
CCS (350 kW DC) | 233 kW † | 200 kW † | 16 min | 1050 km/h |
Gyors töltés AC esetén 11kW Type 2 csatlakozón keresztül. Töltési idő kb. 8 óra.
Kia EV6-hoz megfelelő utcai töltőkábel
Andaiic utcai töltőkábel 11 kW Type 2 16A 3 fázis 5 m
Andaiic utcai spirál töltőkábel 11 kW Type 2 16A 3 fázis 5 m
Kia EV6-hoz megfelelő gyors fali AC töltő
OBO Ion Basic fali töltő 22kW, Type 2 beépített kábel 5 méter
ABB Terra AC fali töltő 3 fázisú, 11kW, 16A 5m Type2 kábeles, RFID
EV6 típus szerinti adatbázis
Light |
Wind | GT-Line | |
Engine | |||
Electric Motor | – | – | – |
Motor Type |
AC Synchronous Permanent Magnet Motor | AC Synchronous Permanent Magnet Motor | AC Synchronous Permanent Magnet Motor |
Horsepower (RWD) |
167 hp |
225 hp |
225 hp |
Horsepower (AWD) |
– |
320 hp |
320 hp |
Maximum Power (kw) (RWD) |
125 kw |
168 kw |
168 kw |
Maximum Power (kw) (AWD) |
– |
239 kw |
239 kw |
Torque (RWD) | 258 lb.-ft. | 258 lb.-ft. | 258 lb.-ft. |
Torque (AWD) | – | 446 lb.-ft. | 446 lb.-ft. |
Electrical System | |||
High-Voltage Battery Pack |
– |
– |
– |
Battery Type |
Lithium Ion Polymer Battery (LIPO) | Lithium Ion Polymer Battery (LIPO) | Lithium Ion Polymer Battery (LIPO) |
Battery Voltage (V) |
522.7V |
697V |
697V |
Battery Capacity (Ah) |
111.2 Ah |
111.2 Ah |
111.2 Ah |
Battery Energy (kWh) |
58 kWh |
77.4 kWh |
77.4 kWh |
Battery Power (kW) |
195 kW |
253 kW |
253 kW |
Cell-Level Energy Density (Wh/l) |
618 Wh/l |
618 Wh/l |
618 Wh/l |
Pack-Level Energy Density (Wh/l) |
212.9 Wh/l |
229.4 Wh/l |
229.4 Wh/l |
Battery Weight (lbs.) |
816 lbs. |
1,052 lbs. |
1,052 lbs. |
Volume (ℓ) | 272.4 ℓ | 337.3 ℓ | 337.3 ℓ |
12V Battery Capacity (Ah) |
60 Ah |
60 Ah |
60 Ah |
Drivetrain | |||
Transmission Type |
Gear Reduction Unit |
Gear Reduction Unit |
Gear Reduction Unit |
Drive type | RWD | RWD / AWD (OPT) | RWD / AWD (OPT) |
Final Gear Ratio (Constant) |
10.65:1 |
10.65:1 |
10.65:1 |
Charging | |||
On-board charger (OBC) |
10.9 kW |
10.9 kW |
10.9 kW |
Low-Voltage DC-DC
Converter (KW) |
1.8 KW |
1.8 KW |
1.8 KW |
Maximum Power Density (kW/ℓ) |
1.28 kW/ℓ |
1.28 kW/ℓ |
1.28 kW/ℓ |
Exterior Dimensions | |||
Wheelbase (in.) | 114.2 in. | 114.2 in. | 114.2 in. |
Length (in.) | 184.3 in. | 184.3 in. | 184.8 in. |
Width (in.) | 74.0 in. | 74.0 in. | 74.4 in. |
Height (in.) | 60.8 in. | 60.8 in. | 60.8 in. |
Track, front/rear (in.) (RWD) |
64.2 in. / 64.6 in. |
64.2 in. / 64.6 in. |
64.2 in. / 64.6 in. |
Track, front/rear (in.) (AWD) |
– |
64.2 in. / 64.6 in. |
64.0 in. / 64.4 in. |
Overhang, front/rear (in.) |
32.7 in. / 37.4 in. |
32.7 in. / 37.4 in. |
33.3 in. / 37.4 in. |
Min. ground clearance (in.) |
6.1 in. |
6.1 in. |
6.1 in. |
Approach Angle (degree) |
15.4 |
15.4 |
15.2 |
Interior Dimensions | |||
Headroom without sunroof |
– |
– |
– |
Front (in.) | 39.0 in. | 39.0 in. | – |
Rear (in.) | 38.0 in. | 38.0 in. | 38.0 in. |
Headroom with sunroof |
– |
– |
– |
Front (in.) | – | – | 36.8 in. |
Rear (in.) | 38.0 in. | 38.0 in. | 38.0 in. |
Leg room | – | – | – |
Front (in.) | 42.4 in. | 42.4 in. | 42.4 in. |
Rear (in.) | 39.0 in. | 39.0 in. | 39.0 in. |
Shoulder room | – | – | – |
Front (in.) | 57.8 in. | 57.8 in. | 57.8 in. |
Rear (in.) | 55.6 in. | 55.6 in. | 55.6 in. |
Hip room | – | – | – |
Front (in.) | 54.9 in. | 54.9 in. | 54.9 in. |
Rear (in.) | 53.2 in. | 53.2 in. | 53.2 in. |
Luggage capacity, rear seats upright (SAE, cu. ft.) |
24.4 cu. ft. |
24.4 cu. ft. |
24.4 cu. ft. |
Luggage capacity, rear seats folded (SAE, cu. ft.) |
50.2 cu. ft. |
50.2 cu. ft. |
50.2 cu. ft. |
Luggage capacity, passenger volume (SAE, cu. ft.) |
103.0 cu. ft. |
103.0 cu. ft. |
103.0 cu. ft. |
Chassis/Suspension | |||
Front suspension |
MacPherson type suspension with inclined strut bearing + Single Lower Arm Type | MacPherson type suspension with inclined strut bearing + Single Lower Arm Type | MacPherson type suspension with inclined strut bearing + Single Lower Arm Type |
Rear suspension |
5 Multi-link |
5 Multi-link |
5 Multi-link |
Shock absorber |
Front MacPherson Struts with Selective Damping Control Valve and HRS (Hydraulic Rebound Stop) Rear Shock Absorbers with Selective Damping Control Valve | Front MacPherson Struts with Selective Damping Control Valve and HRS (Hydraulic Rebound Stop) Rear Shock Absorbers with Selective Damping Control Valve | Front MacPherson Struts with Selective Damping Control Valve and HRS (Hydraulic Rebound Stop) Rear Shock Absorbers with Selective Damping Control Valve |
Steering | |||
Type / Power source |
Rack & Pinion – Belt-Type Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering (R-MDPS) | Rack & Pinion – Belt-Type Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering (R-MDPS) | Rack & Pinion – Belt-Type Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering (R-MDPS) |
Steering ratio | 14.25:1 | 14.25:1 | 14.25:1 |
Turns, lock-to- lock |
2.67 |
2.67 |
2.67 |
Turning circle radius, curb-to- curb (ft.) |
19 ft. 1 in. |
19 ft. 1 in. |
19 ft. 1 in. |
Brakes | |||
Type front/rear | Ventilated Disc / Solid Disc | Ventilated Disc / Solid Disc | Ventilated Disc / Solid Disc |
Size (in.) front/rear |
12.8 in. / 12.8 in. |
12.8 in. / 12.8 in. |
12.8 in. / 12.8 in. |
Booster Type |
Electric – Mobis iEB (Regenerative Brake) | Electric – Mobis iEB (Regenerative Brake) | Electric – Mobis iEB (Regenerative Brake) |
Parking brake type |
Electric Parking Brake (EPB) |
Electric Parking Brake (EPB) |
Electric Parking Brake (EPB) |
Wheels/Tires | |||
Wheel size (in.) (RWD) |
7.5J X 19 Alloy |
7.5J X 19 Alloy |
7.5J X 19 Alloy |
Tire size (RWD) | 235/55R19 | 235/55R19 | 235/55R19 |
Wheel size (in.) (AWD) |
– |
7.5J X 19 Alloy |
8.0J X 20 Alloy |
Tire size (AWD) | – | 235/55R19 | 255/45R20 |
Spare Tire | Tire Mobility Kit (TMK) | Tire Mobility Kit (TMK) | Tire Mobility Kit (TMK) |
Curb Weight | |||
Curb Weight, min/max (lbs.) (RWD) |
4,017 lbs. / 4,017 lbs. |
4,299 lbs. / 4,398 lbs. |
4,255 lbs. |
Curb Weight, min/max (lbs.) (AWD) |
– |
4,539 lbs. / 4,661 lbs. |
4,539 lbs. / 4,661 lbs. |
GVWR | |||
Gross Weight (lbs.) (RWD) |
5,004 lbs. |
5,335 lbs. |
5,335 lbs. |
Gross Weight (lbs.) (AWD) |
– |
5,556 lbs. |
5,556 lbs. |
Towing Capacity | |||
Towing Capacity |
No Towing Capability |
2,300 lbs. (w/Brake) |
2,300 lbs. (w/Brake) |
Energy Efficiency | |||
All Electric Range (miles) (RWD) |
232 miles |
310 miles |
310 miles |
All Electric Range (miles) (AWD) |
– |
274 miles |
274 miles |
Dynamic Performance | |||
Maximum Speed (mph) (RWD) |
115 mph |
115 mph |
115 mph |
Maximum Speed (mph) (AWD) |
– |
117 mph |
117 mph |
0 – 60 mph Acceleration Performance (seconds) (RWD) |
8.0 seconds |
7.2 seconds |
7.2 seconds |
0 – 60 mph Acceleration Performance (seconds) (AWD) |
– |
5.1 seconds |
5.1 seconds |
Brake Performance (ft.) (62.1 – 0
mph) |
147.6 ft |
147.6 ft |
147.6 ft |
Battery Charge | |||
Maximum Charging Input Power (DC Fast Charge) |
180 kW |
240 kW |
240 kW |
AC Normal Charge with ICCB (230V/12A) (In
Cable Control Box) (V/kW/Hour) |
51h 5m (120V /12A) |
68h (120V /12A) |
68h (120V /12A) |
AC Normal Charge with 11kW EVSE
(Electrical Vehicle Supply Equipment) (V/kW/Hour) |
5h 50m (240V / 48A) |
7h 10m (240V / 48A) |
7h 10m (240V / 48A) |
DC Fast Charge with 50kW EVSE (Max 125A) (V/ kW/
Minute) |
63 minutes |
73 minutes |
73 minutes |
DC Fast Charge with 350kW EVSE (Max 200A) (V/ kW/
Minute) |
18 minutes |
18 minutes |
18 minutes |
Fuel Economy | |||
58.0 kWh, Single Motor (RWD) |
– |
– |
– |
City | 136 | – | – |
Highway | 100 | – | – |
Combined | 117 | – | – |
77.4 kWh, Single Motor (RWD) |
– |
– |
– |
City | – | 134 | 134 |
Highway | – | 101 | 101 |
Combined | – | 117 | 117 |
77.4 kWh, Dual Motor (AWD) |
– |
– |
– |
City | – | 116 | 116 |
Highway | – | 94 | 94 |
Combined | – | 105 | 105 |
forrás:
kiamedia.com,
ev-database.org